Atšķirības starp "Bhutavada" versijām

No ''Vēsture''
Pārlēkt uz: navigācija, meklēt
m
m
1. rindiņa: 1. rindiņa:
'''Bhutavada''' (''bhūtavāda'') jeb elementālisms - [[Materiālisms|materiālistisks]] [[Indiešu filosofija]]s virziens, skola, pieminēts jau [[Upanišadas|upanišadās]] un [[Mahābharata|Mahābharatā]]. Dažos avotos figurē kā [[lokajata]]s paveids.Saskaņā ar ''bhutavadas'' mācību, visas atšķirības starp lietām to īpašību ziņā rodas no atšķirībām šīs lietas veidojošo matērijas elementārdaļiņu savienojumos. Apziņa esot īpaša matērijas elementārdaļiņu savienojums, kas pēc savas rašanās var radīt sev līdzīgus savienojumus, bet citi savienojumi nevar izraisīt apziņas rašanos. Līdzīgi kā lokajatas sekotāji, ''bhutavadas'' piekritēji bija sensuālisti gnozeoloģijā un hedonisti ētikā.
+
'''Bhutavada''' (''bhūtavāda'') jeb elementālisms - [[Materiālisms|materiālistisks]] [[indiešu filosofija]]s virziens, skola, pieminēts jau [[Upanišadas|upanišadās]] un [[Mahābharata|Mahābharatā]]. Dažos avotos figurē kā [[lokajata]]s paveids.Saskaņā ar ''bhutavadas'' mācību, visas atšķirības starp lietām to īpašību ziņā rodas no atšķirībām šīs lietas veidojošo matērijas elementārdaļiņu savienojumos. Apziņa esot īpaša matērijas elementārdaļiņu savienojums, kas pēc savas rašanās var radīt sev līdzīgus savienojumus, bet citi savienojumi nevar izraisīt apziņas rašanos. Līdzīgi kā lokajatas sekotāji, ''bhutavadas'' piekritēji bija sensuālisti gnozeoloģijā un hedonisti ētikā.
  
 
== Literatūra ==  
 
== Literatūra ==  

Versija, kas saglabāta 2010. gada 29. janvāris, plkst. 11.30

Bhutavada (bhūtavāda) jeb elementālisms - materiālistisks indiešu filosofijas virziens, skola, pieminēts jau upanišadās un Mahābharatā. Dažos avotos figurē kā lokajatas paveids.Saskaņā ar bhutavadas mācību, visas atšķirības starp lietām to īpašību ziņā rodas no atšķirībām šīs lietas veidojošo matērijas elementārdaļiņu savienojumos. Apziņa esot īpaša matērijas elementārdaļiņu savienojums, kas pēc savas rašanās var radīt sev līdzīgus savienojumus, bet citi savienojumi nevar izraisīt apziņas rašanos. Līdzīgi kā lokajatas sekotāji, bhutavadas piekritēji bija sensuālisti gnozeoloģijā un hedonisti ētikā.

Literatūra

  • Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība, Rīga, 1964., 50. lpp.

  • Философский словарь / Под ред. И.Т. Фролова. - Политиздат, Москва, 1981. - 445 с.

Resursi internetā par šo tēmu