Atšķirības starp "Averoisms" versijām
No ''Vēsture''
(jauns) |
m |
||
1. rindiņa: | 1. rindiņa: | ||
− | '''Averoisms''' - [[Averoess|Averoesa]] un tā piekritēju mācība teoloģijas filosofijā viduslaikos. Uzskatīja, | + | '''Averoisms''' - [[Averoess|Averoesa]] un tā piekritēju mācība teoloģijas filosofijā viduslaikos. Uzskatīja, patiesa reliģija un patiesa filozofija sakrīt. Pasaule ir mūžīga, pastāv viena kopēja mūžīgā dievišķā un saprātīgā dvēsele, bet individuālas dvēseles ir mirstīgas, kā arī proponēja [[Divējādā patiesība|divējādās patiesības]] teoriju. XIII gs. izplatījās [[Francijas karaliste|Francijā]] (Brabantes Sigers), bet XIV-XVI gs. Apenīnu pussalā. |
== Literatūra == | == Literatūra == |
Versija, kas saglabāta 2009. gada 9. februāris, plkst. 16.54
Averoisms - Averoesa un tā piekritēju mācība teoloģijas filosofijā viduslaikos. Uzskatīja, patiesa reliģija un patiesa filozofija sakrīt. Pasaule ir mūžīga, pastāv viena kopēja mūžīgā dievišķā un saprātīgā dvēsele, bet individuālas dvēseles ir mirstīgas, kā arī proponēja divējādās patiesības teoriju. XIII gs. izplatījās Francijā (Brabantes Sigers), bet XIV-XVI gs. Apenīnu pussalā.
Literatūra
- Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība, Rīga, 1964., 41. lpp.