Atšķirības starp "Anselms no Kenterberijas" versijām
No ''Vēsture''
m |
m |
||
1. rindiņa: | 1. rindiņa: | ||
− | '''Anselms no Kenterberijas''' jeb '''Kenterberijas Anselms''' (1033.-1109.) - Kenterberijas ([[Anglijas karaliste|Anglijas karalistē]] [[arhibīskaps]], teologs un filosofs, viens no spilgtākajiem agrīnās [[sholastika]]s pārstāvjiem. | + | '''Anselms no Kenterberijas''' jeb '''Kenterberijas Anselms''' (1033.-1109.) - Kenterberijas ([[Anglijas karaliste|Anglijas karalistē]]) [[arhibīskaps]], teologs un filosofs, viens no spilgtākajiem agrīnās [[sholastika]]s pārstāvjiem. |
Postulēja, ka ticība ir primāra, bet zināšanas - sekundāras: vajag "ticēt, lai saprastu", taču ticību var arī racionāli pamatot. Strīdā par [[Universālijas|universālijām]] pārstāvēja "reālistu" (sk. [[Viduslaiku reālisms]]) virzienu. Pilnveidoja ontoloģisko Dieva esamības pierādījumu. | Postulēja, ka ticība ir primāra, bet zināšanas - sekundāras: vajag "ticēt, lai saprastu", taču ticību var arī racionāli pamatot. Strīdā par [[Universālijas|universālijām]] pārstāvēja "reālistu" (sk. [[Viduslaiku reālisms]]) virzienu. Pilnveidoja ontoloģisko Dieva esamības pierādījumu. |
Versija, kas saglabāta 2009. gada 4. novembris, plkst. 12.14
Anselms no Kenterberijas jeb Kenterberijas Anselms (1033.-1109.) - Kenterberijas (Anglijas karalistē) arhibīskaps, teologs un filosofs, viens no spilgtākajiem agrīnās sholastikas pārstāvjiem.
Postulēja, ka ticība ir primāra, bet zināšanas - sekundāras: vajag "ticēt, lai saprastu", taču ticību var arī racionāli pamatot. Strīdā par universālijām pārstāvēja "reālistu" (sk. Viduslaiku reālisms) virzienu. Pilnveidoja ontoloģisko Dieva esamības pierādījumu.
Literatūra par šo tēmu
- Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība: Rīga, 1964., 199. lpp.