Atšķirības starp "Maimonids" versijām
No ''Vēsture''
(jauns šķirklis) |
m |
||
1. rindiņa: | 1. rindiņa: | ||
[[Attēls:Maimonides.jpg|right|thumb|200px|]] | [[Attēls:Maimonides.jpg|right|thumb|200px|]] | ||
− | '''Maimonids''' (''Maimonides'', 1135.-1204.) jeb '''Mozus ben Maimuns''' - [[Jūdaisms|jūdaisma]] teologs, domātājs. | + | '''Maimonids''' (lat. ''Maimonides'', 1135.-1204.) jeb '''Mozus ben Maimuns''' - [[Jūdaisms|jūdaisma]] teologs, domātājs. |
+ | |||
+ | Viņa visai racionālistisko ideju dēļ visai bieži konflitēja ar radikāli ticīgajiem (fanātiķiem). | ||
+ | |||
+ | Viņa mācības pamatā ir jūdaisma teoloģijas un [[Aristotels|Aristotela]] mācības sintēze. Alegoriski traktēdams [[Tora|Toru un atsevišķus jūdaisma dogmātus, Maimonids mēģināja ticību apvienot ar filosofiju. Saskaņā ar viņa izziņas teoriju, cilvēka domāšanas mērķis ir augstākās patiesības racionāls pamatojums. Zināmākais darbs ir "Svārstīgo skolotājs" (''More Nevuhim''), kas strauji kļuva populārs Eiropā un ļoti ietekmēja vēlīnās [[sholastika]]s mācību. | ||
== Literatūra par šo tēmu == | == Literatūra par šo tēmu == |
Versija, kas saglabāta 2010. gada 24. maijs, plkst. 09.05
Maimonids (lat. Maimonides, 1135.-1204.) jeb Mozus ben Maimuns - jūdaisma teologs, domātājs.
Viņa visai racionālistisko ideju dēļ visai bieži konflitēja ar radikāli ticīgajiem (fanātiķiem).
Viņa mācības pamatā ir jūdaisma teoloģijas un Aristotela mācības sintēze. Alegoriski traktēdams [[Tora|Toru un atsevišķus jūdaisma dogmātus, Maimonids mēģināja ticību apvienot ar filosofiju. Saskaņā ar viņa izziņas teoriju, cilvēka domāšanas mērķis ir augstākās patiesības racionāls pamatojums. Zināmākais darbs ir "Svārstīgo skolotājs" (More Nevuhim), kas strauji kļuva populārs Eiropā un ļoti ietekmēja vēlīnās sholastikas mācību.
Literatūra par šo tēmu
- Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība, Rīga, 1964., 252. lpp.