Atšķirības starp "Konceptuālisms" versijām
No ''Vēsture''
(jauns šķirklis) |
m |
||
(1 starpversija, ko mainījis viens dalībnieks, nav parādīta) | |||
1. rindiņa: | 1. rindiņa: | ||
− | ''' | + | '''Konceptualisms''' (no lat. ''conceptus'' - jēdziens) - [[Sholastika|sholastiskās]] filosofijas virziens, kura spilgtākie pārstāvji bija [[Abelārs]] un [[Okams Viljams|Okams]]. Strīdā par [[Universālijas|universālijām]] konceptuālisti, tāpat kā [[Nominālisms|nominālisti]]. noliedza vispārīgā reālo pastāvēšanu neatkarīgi no atsevišķām lietām, taču (atšķirībā no nominālistiem) uzskatīja, ka prātā pastāv pirms pieredzes doti vispārīgi jēdzieni, koncepti kā īstenības izziņas īpaša forma. Jaunajos laikos ''konceptuālisma'' viedoklim visai tuvs bija [[Loks Džons|Loks]]. |
− | + | == Literatūra par šo tēmu == | |
* Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība: Rīga, 1964., 208. lpp. | * Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība: Rīga, 1964., 208. lpp. | ||
− | [[Kategorija: | + | [[Kategorija:Filosofijas vēsture]] |
Pašreizējā versija, 2010. gada 29. oktobris, plkst. 10.17
Konceptualisms (no lat. conceptus - jēdziens) - sholastiskās filosofijas virziens, kura spilgtākie pārstāvji bija Abelārs un Okams. Strīdā par universālijām konceptuālisti, tāpat kā nominālisti. noliedza vispārīgā reālo pastāvēšanu neatkarīgi no atsevišķām lietām, taču (atšķirībā no nominālistiem) uzskatīja, ka prātā pastāv pirms pieredzes doti vispārīgi jēdzieni, koncepti kā īstenības izziņas īpaša forma. Jaunajos laikos konceptuālisma viedoklim visai tuvs bija Loks.
Literatūra par šo tēmu
- Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība: Rīga, 1964., 208. lpp.