Atšķirības starp "Tans Situns" versijām
No ''Vēsture''
m |
m (→Resursi internetā par šo tēmu) |
||
10. rindiņa: | 10. rindiņa: | ||
* [http://www.abirus.ru/content/564/623/625/647/836/11122.html Тань Сытун - ABIRus] | * [http://www.abirus.ru/content/564/623/625/647/836/11122.html Тань Сытун - ABIRus] | ||
+ | * [http://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_philosophy/9176/ТАНЬ Тань Сытун // Словари и энциклопедии на Академике] | ||
[[Kategorija:T]] | [[Kategorija:T]] |
Versija, kas saglabāta 2011. gada 19. maijs, plkst. 15.17
Taņs Situns (1865.-1898.) - domātājs, publicists, sabiedrisks darbinieks, XIX gs. Ķīnas reformatoriskās kustības ideologs.
Savus uzskatus izklāstīja darbā "Žeņsjue" (Mācība par cilvēcību), kam bija svarīga loma revolucionārās kustības attīstībā Ķīnā. Mēģināja apvienot tradicionālās ķīniešu filosofijas koncepcijas ar Rietumu zinātniskās domas atziņām. Par primāro izvirzīja "žeņ" koncepciju, kas viņam apzīmē ne tikai ētisku normu, bet arī metafizisku principu. "Žeņ" ir faktors, kas apvieno visu parādību un lietu mijiedarbību "ēterā". Rakstīja par ētikas un morāles atkarību no sabiedrības institūtiem. Centās teorētiski pamatot politisko reformu prasības.
Literatūra par šo tēmu
- Taņ Si-tuns // Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. – Latvijas valsts izdevniecība, Rīga, 1964., 409. lpp.