Atšķirības starp "Apeirons" versijām
No ''Vēsture''
m |
m |
||
10. rindiņa: | 10. rindiņa: | ||
* [http://filosof.historic.ru/books/item/f00/s00/z0000120/index.shtml Анаксимандр. / Досократаки. - Харвест, Минск, 1999 - Электронная библиотека по философии] | * [http://filosof.historic.ru/books/item/f00/s00/z0000120/index.shtml Анаксимандр. / Досократаки. - Харвест, Минск, 1999 - Электронная библиотека по философии] | ||
− | [[Kategorija: | + | [[Kategorija:Filosofijas vēsture]] |
Pašreizējā versija, 2010. gada 29. oktobris, plkst. 10.08
Apeirons ("bezgalīgais") - Anaksimandra no Milētas ieviests jēdziens, lai apzīmētu neizmērojamo, nenoteikto matēriju. kurai nav kvalitātes un kas atrodas mūžīgā kustībā. Visabezgalīgā lietu daudzveidība, visas pasaules cēlušās, no aipeirona izdaloties pretstatiem (karstais un aukstais, mitrais un sausais) un tiem savstarpēji cīnoties. Pitagorismā apeirons ir bezveidīgais, bezgalīgais pirmssākums, kas līdz ar savu pretstatu - "robežu", - ir visa esošā pamats.
Literatūra
- Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība, Rīga, 1964., 24. lpp.