Atšķirības starp "Reformāti" versijām
No ''Vēsture''
(jauns šķirklis) |
m |
||
5. rindiņa: | 5. rindiņa: | ||
Fīdrihs Vilhelms III ar politiskiem līdzekļim mēģināja apvienot abas atšķirīgās denominācijas. Tā rezultātā arī šodien Vācijā pastāv ''Neatkarīgā Evaņģēliski Luteriskā Baznīca'' (SELK), kura izveidojās nepakļaujoties šai politiskajai apvienošanai. | Fīdrihs Vilhelms III ar politiskiem līdzekļim mēģināja apvienot abas atšķirīgās denominācijas. Tā rezultātā arī šodien Vācijā pastāv ''Neatkarīgā Evaņģēliski Luteriskā Baznīca'' (SELK), kura izveidojās nepakļaujoties šai politiskajai apvienošanai. | ||
− | [[Kategorija: | + | [[Kategorija:Protestantisms]] |
Versija, kas saglabāta 2010. gada 17. novembris, plkst. 14.04
Reformāti jeb reformētie - Kalvina un Cvinglija vadīto reformācijas kustību rezultātā izveidojušās Baznīcas un denominācijas. Jau reformācijas laikā iezīmējas būtiskas atšķirības Kalvinam, Cvinglijam un Luteram. Viena no svarīgākajām atšķirībām ir jautājums par Svētā Vakarēdiena izpratni. Luterāņi māca, ka Svētā Vakarēdiena maizē un vīnā reāli klātesošs ir Kristus, kamēr pārējie reformāti uzskata, ka Svētā Vakarēdienā ticīgie top vienoti ar Kristu tikai ticībā.
Komentāri
Fīdrihs Vilhelms III ar politiskiem līdzekļim mēģināja apvienot abas atšķirīgās denominācijas. Tā rezultātā arī šodien Vācijā pastāv Neatkarīgā Evaņģēliski Luteriskā Baznīca (SELK), kura izveidojās nepakļaujoties šai politiskajai apvienošanai.