Atšķirības starp "Bhutavada" versijām

No ''Vēsture''
Pārlēkt uz: navigācija, meklēt
m (Resursi internetā par šo tēmu)
m
1. rindiņa: 1. rindiņa:
'''Bhutavada''' jeb elementālisms - [[Materiālisms|materiālistiskās]] filosofijas virziens, skola [[Senā Indija|Senajā Indijā]], izveidojusies kur laikā ap m.ē. sākumu un pastāvējusi aptuveni līdz XIV gs. Dažos avotos figurē kā [[lokajata]]s paveids.Saskaņā ar ''bhutavadas'' mācību, visas atšķirības starp lietām to īpašību ziņā rodas no atšķirībām šīs lietas veidojošo matērijas elementārdaļiņu savienojumos. Apziņa esot īpaša matērijas elementārdaļiņu savienojums, kas pēc savas rašanās var radīt sev līdzīgus savienojumus, bet citi savienojumi nevar izraisīt apziņas rašanos. Līdzīgi kā lokajatas sekotāji, ''bhutavadas'' piekritēji bija sensuālisti gnozeoloģijā un hedonisti ētikā.
+
'''Bhutavada''' (''bhūtavāda'') jeb elementālisms - [[Materiālisms|materiālistiskās]] filosofijas virziens, skola [[Senā Indija|Senajā Indijā]], izveidojusies kur laikā ap m.ē. sākumu un pastāvējusi aptuveni līdz XIV gs. Dažos avotos figurē kā [[lokajata]]s paveids.Saskaņā ar ''bhutavadas'' mācību, visas atšķirības starp lietām to īpašību ziņā rodas no atšķirībām šīs lietas veidojošo matērijas elementārdaļiņu savienojumos. Apziņa esot īpaša matērijas elementārdaļiņu savienojums, kas pēc savas rašanās var radīt sev līdzīgus savienojumus, bet citi savienojumi nevar izraisīt apziņas rašanos. Līdzīgi kā lokajatas sekotāji, ''bhutavadas'' piekritēji bija sensuālisti gnozeoloģijā un hedonisti ētikā.
  
 
== Literatūra ==  
 
== Literatūra ==  

Versija, kas saglabāta 2009. gada 17. marts, plkst. 09.56

Bhutavada (bhūtavāda) jeb elementālisms - materiālistiskās filosofijas virziens, skola Senajā Indijā, izveidojusies kur laikā ap m.ē. sākumu un pastāvējusi aptuveni līdz XIV gs. Dažos avotos figurē kā lokajatas paveids.Saskaņā ar bhutavadas mācību, visas atšķirības starp lietām to īpašību ziņā rodas no atšķirībām šīs lietas veidojošo matērijas elementārdaļiņu savienojumos. Apziņa esot īpaša matērijas elementārdaļiņu savienojums, kas pēc savas rašanās var radīt sev līdzīgus savienojumus, bet citi savienojumi nevar izraisīt apziņas rašanos. Līdzīgi kā lokajatas sekotāji, bhutavadas piekritēji bija sensuālisti gnozeoloģijā un hedonisti ētikā.

Literatūra

  • Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība, Rīga, 1964., 50. lpp.

Resursi internetā par šo tēmu