Atšķirības starp "Kviētisms" versijām
No ''Vēsture''
m |
m |
||
1. rindiņa: | 1. rindiņa: | ||
− | '''Kviētisms''' (fr. ''quiétisme''; no lat. ''quietus'' - bezdarbīgs, no lat. ''quies'' - miers) - XVII gs. izveidojies uz misticismu tendēts virziens [[Romas Katoļu Baznīca|Romas Katoļu Baznīcā]], | + | '''Kviētisms''' (fr. ''quiétisme''; no lat. ''quietus'' - bezdarbīgs, no lat. ''quies'' - miers) - XVII gs. izveidojies uz misticismu tendēts virziens [[Romas Katoļu Baznīca|Romas Katoļu Baznīcā]], kurā postulēts, ka patiesa dievbijība sasniedzama ar samierināšanos, pasaules pieņemšanu, un kura piekritējiem raksturīga pasīvi vērojoša attieksme attiecībā uz laicīgo dzīvi. Viena no spilgtākajām pārstāvēm bija [[Gijona Žanna|Gijona k-dze]] (''Jeanne Marie Bouvier de la Motte Guyon'', 1648.-1717.) |
==== Literatūra par šo tēmu ==== | ==== Literatūra par šo tēmu ==== |
Versija, kas saglabāta 2009. gada 7. decembris, plkst. 14.32
Kviētisms (fr. quiétisme; no lat. quietus - bezdarbīgs, no lat. quies - miers) - XVII gs. izveidojies uz misticismu tendēts virziens Romas Katoļu Baznīcā, kurā postulēts, ka patiesa dievbijība sasniedzama ar samierināšanos, pasaules pieņemšanu, un kura piekritējiem raksturīga pasīvi vērojoša attieksme attiecībā uz laicīgo dzīvi. Viena no spilgtākajām pārstāvēm bija Gijona k-dze (Jeanne Marie Bouvier de la Motte Guyon, 1648.-1717.)
Literatūra par šo tēmu
- Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība: Rīga, 1964., 224. lpp.