Atšķirības starp "Tans Situns" versijām

No ''Vēsture''
Pārlēkt uz: navigācija, meklēt
m
m
1. rindiņa: 1. rindiņa:
'''Taņs Situns''' (譚嗣同, 1865.-1898.) oficiālā forma: '''Fušeņs''' (''Fusheng'' - 复生), pseidonīms '''Žuaņfejs''' (''Zhuangfei'', 壮飞) - [[Konfuciānisms|konfuciānistu]] domātājs, publicists, sabiedrisks darbinieks, XIX gs. Ķīnas reformatoriskās kustības ideologs.
+
'''Taņs Situns''' (譚嗣同, 1865.-1898.) oficiālais vārds: '''Fušeņs''' (''Fusheng'' - 复生), pseidonīms '''Žuaņfejs''' (''Zhuangfei'', 壮飞) - [[Konfuciānisms|konfuciānistu]] domātājs, publicists, sabiedrisks darbinieks, XIX gs. Ķīnas reformatoriskās kustības ideologs.
  
 
Savus uzskatus izklāstīja darbā "Žeņsjue" (Mācība par cilvēcību), kam bija svarīga loma revolucionārās kustības attīstībā Ķīnā. Mēģināja apvienot tradicionālās [[ķīniešu filosofija]]s koncepcijas ar Rietumu zinātniskās domas atziņām. Par primāro izvirzīja "žeņ" koncepciju, kas viņam apzīmē ne tikai ētisku normu, bet arī metafizisku principu. "Žeņ" ir faktors, kas apvieno visu parādību un lietu mijiedarbību "ēterā". Rakstīja par ētikas un morāles atkarību no sabiedrības institūtiem. Centās teorētiski pamatot politisko reformu prasības.
 
Savus uzskatus izklāstīja darbā "Žeņsjue" (Mācība par cilvēcību), kam bija svarīga loma revolucionārās kustības attīstībā Ķīnā. Mēģināja apvienot tradicionālās [[ķīniešu filosofija]]s koncepcijas ar Rietumu zinātniskās domas atziņām. Par primāro izvirzīja "žeņ" koncepciju, kas viņam apzīmē ne tikai ētisku normu, bet arī metafizisku principu. "Žeņ" ir faktors, kas apvieno visu parādību un lietu mijiedarbību "ēterā". Rakstīja par ētikas un morāles atkarību no sabiedrības institūtiem. Centās teorētiski pamatot politisko reformu prasības.

Versija, kas saglabāta 2011. gada 19. maijs, plkst. 15.33

Taņs Situns (譚嗣同, 1865.-1898.) oficiālais vārds: Fušeņs (Fusheng - 复生), pseidonīms Žuaņfejs (Zhuangfei, 壮飞) - konfuciānistu domātājs, publicists, sabiedrisks darbinieks, XIX gs. Ķīnas reformatoriskās kustības ideologs.

Savus uzskatus izklāstīja darbā "Žeņsjue" (Mācība par cilvēcību), kam bija svarīga loma revolucionārās kustības attīstībā Ķīnā. Mēģināja apvienot tradicionālās ķīniešu filosofijas koncepcijas ar Rietumu zinātniskās domas atziņām. Par primāro izvirzīja "žeņ" koncepciju, kas viņam apzīmē ne tikai ētisku normu, bet arī metafizisku principu. "Žeņ" ir faktors, kas apvieno visu parādību un lietu mijiedarbību "ēterā". Rakstīja par ētikas un morāles atkarību no sabiedrības institūtiem. Centās teorētiski pamatot politisko reformu prasības.

Literatūra par šo tēmu

  • Taņ Si-tuns // Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. – Latvijas valsts izdevniecība, Rīga, 1964., 409. lpp.

  • Luke S. K. Kwong. Tan Ssu-Tung, 1865-1898: Life & Thought of a Reformer. - Brill Academic Publishers: Leiden, 1996, - p. 260. ISBN 9789004104716

Resursi internetā par šo tēmu