Atšķirības starp "Apeirons" versijām
No ''Vēsture''
m (→Resursi internetā par šo tēmu) |
m |
||
1. rindiņa: | 1. rindiņa: | ||
− | '''Apeirons''' ("bezgalīgais") - [[Anaksimandrs no Milētas|Anaksimandra no Milētas]] ieviests jēdziens, lai apzīmētu neizmērojamo, nenoteikto matēriju. kurai nav kvalitātes un kas atrodas mūžīgā kustībā. Visabezgalīgā lietu daudzveidība, visas pasaules cēlušās, no ''aipeirona'' izdaloties pretstatiem (karstais un aukstais, mitrais un sausais) un tiem savstarpēji cīnoties. | + | '''Apeirons''' ("bezgalīgais") - [[Anaksimandrs no Milētas|Anaksimandra no Milētas]] ieviests jēdziens, lai apzīmētu neizmērojamo, nenoteikto matēriju. kurai nav kvalitātes un kas atrodas mūžīgā kustībā. Visabezgalīgā lietu daudzveidība, visas pasaules cēlušās, no ''aipeirona'' izdaloties pretstatiem (karstais un aukstais, mitrais un sausais) un tiem savstarpēji cīnoties. [[Pitagorisms|Pitagorismā]] ''apeirons'' ir bezveidīgais, bezgalīgais pirmssākums, kas līdz ar savu pretstatu - "robežu", - ir visa esošā pamats. |
== Literatūra == | == Literatūra == |
Versija, kas saglabāta 2009. gada 4. februāris, plkst. 14.45
Apeirons ("bezgalīgais") - Anaksimandra no Milētas ieviests jēdziens, lai apzīmētu neizmērojamo, nenoteikto matēriju. kurai nav kvalitātes un kas atrodas mūžīgā kustībā. Visabezgalīgā lietu daudzveidība, visas pasaules cēlušās, no aipeirona izdaloties pretstatiem (karstais un aukstais, mitrais un sausais) un tiem savstarpēji cīnoties. Pitagorismā apeirons ir bezveidīgais, bezgalīgais pirmssākums, kas līdz ar savu pretstatu - "robežu", - ir visa esošā pamats.
Literatūra
- Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība, Rīga, 1964., 24. lpp.