Atšķirības starp "Averoess" versijām
No ''Vēsture''
m |
m |
||
1. rindiņa: | 1. rindiņa: | ||
'''Ibn Rušdijs Muhameds''', lat. transkripcijā '''Averoess''' (1126.-1198.) filosofs un zinātnieks [[Kordovas kalifāts|Kordovas kalifātā]]. [[Divējādā patiesība|Divējādās patiesības]] koncepcijas piekritējs. Mācīja, ka matērija un kustība ir mūžīgas un nav neviena radītas, kā arī noliedza individuālās dvēseles nemirstību un aizkapa dzīvi. Averoesa komentāriem par [[Aristotelis|Aristoteļa]] darbiem bija liela nozīme Eiropas filosofu iepazīstināšanā ar [[Antīkā filosofija|antīkās filosofijas]] mantojumu. | '''Ibn Rušdijs Muhameds''', lat. transkripcijā '''Averoess''' (1126.-1198.) filosofs un zinātnieks [[Kordovas kalifāts|Kordovas kalifātā]]. [[Divējādā patiesība|Divējādās patiesības]] koncepcijas piekritējs. Mācīja, ka matērija un kustība ir mūžīgas un nav neviena radītas, kā arī noliedza individuālās dvēseles nemirstību un aizkapa dzīvi. Averoesa komentāriem par [[Aristotelis|Aristoteļa]] darbiem bija liela nozīme Eiropas filosofu iepazīstināšanā ar [[Antīkā filosofija|antīkās filosofijas]] mantojumu. | ||
+ | |||
+ | == Literatūra == | ||
+ | |||
+ | * Гайденко В.П., Смирнов Г.А. Западноевропейская наука в средние века: Общие принципы и учение о движении. - Наука, Москва, 1989 | ||
[[Kategorija:Personas]] | [[Kategorija:Personas]] |
Versija, kas saglabāta 2009. gada 11. februāris, plkst. 14.38
Ibn Rušdijs Muhameds, lat. transkripcijā Averoess (1126.-1198.) filosofs un zinātnieks Kordovas kalifātā. Divējādās patiesības koncepcijas piekritējs. Mācīja, ka matērija un kustība ir mūžīgas un nav neviena radītas, kā arī noliedza individuālās dvēseles nemirstību un aizkapa dzīvi. Averoesa komentāriem par Aristoteļa darbiem bija liela nozīme Eiropas filosofu iepazīstināšanā ar antīkās filosofijas mantojumu.
Literatūra
- Гайденко В.П., Смирнов Г.А. Западноевропейская наука в средние века: Общие принципы и учение о движении. - Наука, Москва, 1989