Atšķirības starp "Sokrats no Atēnām" versijām
No ''Vēsture''
m |
m |
||
3. rindiņa: | 3. rindiņa: | ||
Dzimis [[Senās Atēnas|Atēnās]], kur pavadījis mūžu. Tā skolnieku vidū bija [[Platons]], [[Antistens no Atēnām|Antistens]], [[Aristips no Kirēnas|Aristips]], [[Eiklids no Megaras|Eiklids]] u.c. Savas domas nepierakstīja, un par viņa mācību zinām no Platona un [[Aristotelis no Stagīras|Aristoteļa]] pārstāsta. | Dzimis [[Senās Atēnas|Atēnās]], kur pavadījis mūžu. Tā skolnieku vidū bija [[Platons]], [[Antistens no Atēnām|Antistens]], [[Aristips no Kirēnas|Aristips]], [[Eiklids no Megaras|Eiklids]] u.c. Savas domas nepierakstīja, un par viņa mācību zinām no Platona un [[Aristotelis no Stagīras|Aristoteļa]] pārstāsta. | ||
− | Sokrata mācība iezīmē pavērsienu no naturālisma uz ideālismu. | + | Sokrata mācība iezīmē pavērsienu no naturālisma uz ideālismu. Pasaules uzbūve, lietu fiziskā daba nav izzināmas; izzināt cilvēks var tikai pats sevi: "Iepazīsti pats sevi!" Zināšanu mērķis ir nevis teorija, bet tīri praktisks, t.i. māka dzīvot. Zināšanas ir doma, jēdziens par vispārīgo. |
Versija, kas saglabāta 2011. gada 1. februāris, plkst. 10.08
Sokrats no Atēnām (469.-399.g.p.m.ē.) – filosofs.
Dzimis Atēnās, kur pavadījis mūžu. Tā skolnieku vidū bija Platons, Antistens, Aristips, Eiklids u.c. Savas domas nepierakstīja, un par viņa mācību zinām no Platona un Aristoteļa pārstāsta.
Sokrata mācība iezīmē pavērsienu no naturālisma uz ideālismu. Pasaules uzbūve, lietu fiziskā daba nav izzināmas; izzināt cilvēks var tikai pats sevi: "Iepazīsti pats sevi!" Zināšanu mērķis ir nevis teorija, bet tīri praktisks, t.i. māka dzīvot. Zināšanas ir doma, jēdziens par vispārīgo.
Literatūra par šo tēmu
- Sokrats. // Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība: Rīga, 1964., 389. lpp.