Atšķirības starp "Sofisti" versijām
No ''Vēsture''
m |
m |
||
1. rindiņa: | 1. rindiņa: | ||
− | '''Sofisti''' - disputa skolotāji, [[Antīkā filosofija|antīkie filosofi]] V gs.p.m.ē., kas kā disputa metodi pielietoja [[Sofistika|sofistiku]], izkopa to un pat šajā prasmē par naudu apmācīja interesentus. Tā nebija vienota skola, taču kopīgais ''sofistu'' uzskatos bija zināma atteikšanās no reliģiozitātes, fenomenu racionāls skaidrojums, ētiskais un sociālais relatīvisms, bet uzmanības centrā izziņas jautājumi. | + | '''Sofisti''' - disputa skolotāji, [[Antīkā filosofija|antīkie filosofi]] V gs.p.m.ē., kas kā disputa metodi pielietoja [[Sofistika|sofistiku]], izkopa to un pat šajā prasmē par naudu apmācīja interesentus. Tā nebija vienota skola, taču kopīgais ''sofistu'' - [[Protagors no Abdērām|Protagors]], Hipijs, Prodiks, Antifons, [[Gorgijs no Leontinām|Gorgijs]], Kritijs, Hipodams u.c. - uzskatos bija zināma atteikšanās no reliģiozitātes, fenomenu racionāls skaidrojums, ētiskais un sociālais relatīvisms, bet uzmanības centrā izziņas jautājumi. |
== Literatūra par šo tēmu == | == Literatūra par šo tēmu == |
Versija, kas saglabāta 2011. gada 31. janvāris, plkst. 12.25
Sofisti - disputa skolotāji, antīkie filosofi V gs.p.m.ē., kas kā disputa metodi pielietoja sofistiku, izkopa to un pat šajā prasmē par naudu apmācīja interesentus. Tā nebija vienota skola, taču kopīgais sofistu - Protagors, Hipijs, Prodiks, Antifons, Gorgijs, Kritijs, Hipodams u.c. - uzskatos bija zināma atteikšanās no reliģiozitātes, fenomenu racionāls skaidrojums, ētiskais un sociālais relatīvisms, bet uzmanības centrā izziņas jautājumi.
Literatūra par šo tēmu
- Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība: Rīga, 1964., 389. lpp.
- Шопенгауэр А. Эристика или искусство побеждать в спорах. - Санкт-Петербург, 1900
- Кондаков Н.И. Логический словарь-справочник. - Наука: Москва, 1975, С. 692.