Atšķirības starp "Bhutavada" versijām
No ''Vēsture''
m (→Resursi internetā par šo tēmu) |
m (→Resursi internetā par šo tēmu) |
||
10. rindiņa: | 10. rindiņa: | ||
---- | ---- | ||
* [http://web.tiscali.it/isvarait/Books_Libri/Filosofie_India/filos_india_materialistiche.html Le filosofie Materialistiche - Filosofie dell'India] | * [http://web.tiscali.it/isvarait/Books_Libri/Filosofie_India/filos_india_materialistiche.html Le filosofie Materialistiche - Filosofie dell'India] | ||
+ | * [http://diccionariosanscrito.blogspot.com/2007_09_01_archive.html Bhutavada - Glosario sànscrito] | ||
---- | ---- | ||
* [http://ii.fmph.uniba.sk/~filit/fvb/bhutavada.html Bhutavada - Otvorenà filozofickà enciklopédia] | * [http://ii.fmph.uniba.sk/~filit/fvb/bhutavada.html Bhutavada - Otvorenà filozofickà enciklopédia] | ||
[[Kategorija:Filosofija]] | [[Kategorija:Filosofija]] |
Versija, kas saglabāta 2009. gada 17. marts, plkst. 10.25
Bhutavada (bhūtavāda) jeb elementālisms - materiālistiskās filosofijas virziens, skola Senajā Indijā, izveidojusies kur laikā ap m.ē. sākumu un pastāvējusi aptuveni līdz XIV gs. Dažos avotos figurē kā lokajatas paveids.Saskaņā ar bhutavadas mācību, visas atšķirības starp lietām to īpašību ziņā rodas no atšķirībām šīs lietas veidojošo matērijas elementārdaļiņu savienojumos. Apziņa esot īpaša matērijas elementārdaļiņu savienojums, kas pēc savas rašanās var radīt sev līdzīgus savienojumus, bet citi savienojumi nevar izraisīt apziņas rašanos. Līdzīgi kā lokajatas sekotāji, bhutavadas piekritēji bija sensuālisti gnozeoloģijā un hedonisti ētikā.
Literatūra
- Filozofijas vārdnīca. / red. Rozentāls M., Judins P. - Latvijas valsts izdevniecība, Rīga, 1964., 50. lpp.